Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

marți, 17 noiembrie 2015

Să înceapă Gaudeamus!

Dacă ar fi să rezum ultima perioadă într-un singur cuvânt, acela ar fi „nebună”. Ar urma apoi cuvinte precum „grăbită”, „aglomerată”, „irespirabilă” uneori, „epuizată” alteori... Pe scurt, ar fi o avalanșă de cuvinte care cer o gură de aer proaspăt. Și asta vreau să fie acest târg de carte pentru mine.

M-am tot gândit ce să scriu înainte de târg pentru că nu puteam să nu scriu, nu despre cel mai fain eveniment literar al anului, nu despre o lume incredibilă adunată în pavilionul central de la Romexpo, nu când am de gând să petrec cel puțin 3 zile din 5 printre cărți, nu când știu că urmează să merg undeva unde îmi pot lăsa viața la ușă ca să pot pătrunde fără niciun fel de bagaje în cea mai mare gară din București, o gară plină de cărți-trenuri care promit călătorii prin toată lumea și prin toate lumile.


Am vrut să scriu despre ce cărți vreau să-mi cumpăr, un fel de listă de recomandări, dar pe lângă faptul că aș fi descoperit că bugetul nu e niciodată de-ajuns pentru toate noutățile, ar fi ieșit un articol mult prea lung. Mult mult mult prea lung. Apoi mi-am zis să vă recomand ceva lansări, dar chiar dacă mă limitez doar la SF&F, tot sunt lansări simultane din care nu vreau să aleg și nu vreau nici să influențez pe nimeni. Așa că am făcut în schimb un tabel pe care îl actualizez cât de des pot cu toate lansările awesome care au loc la târg și au legătură cu fandomul. Și sunt multe, atât de multe încât n-ai cum să te plictisești!

Am ales, în schimb, să scriu un îndemn. Hai să mergem la târg! Bine, e cam aiurea să vă îndemn tocmai pe voi, sunt convinsă că dacă citiți acest blog, iubiți cărțile și dacă iubiți cărțile, ori mergeți la târg, ori nu aveți cum să ajungeți. Dar ce-ar fi dacă noi, cei care putem ajunge, am face puțin mai mult? Dacă în loc să mergem și să ne plimbăm printre standuri, să privim cărțile pe care le iubim, zâmbind când luăm una acasă, cerându-ne scuze mental când nu putem aduce una în bibliotecă, dacă pe lângă toate astea, am și vorbi cu autorii cărților pe care le iubim. Mulți vor fi acolo nu doar la lansări, dar și prin târg, plimbându-se la fel ca noi, cu ochii după cărțile care le plac. Hai să le mulțumim, măcar cu un cuvânt, dacă nu cu un dialog, pentru că fac această lume a cărților posibilă.

Și hai să le mulțumim și angajaților editurilor, cei care stau 5 zile în picioare organizând evenimente, aranjând cărți sau stând la casă, hai să le mulțumim pentru că fac acest târg să se întâmple. Hai să nu mai fim pasivi, să nu mai fim câte o față în mulțime, un participant între mulți alții, un număr în statistici. Hai să devenim fiecare în parte o voce, vocea cititorilor. Hai să le aratăm autorilor și editurilor că lumea încă citește, că noi citim, că suntem reali, vii, că existăm, că ne pasă, că suntem alături de ei așa cum putem. Hai să le arătăm că suntem mulți care suntem acolo nu ca să găsim un cadou de crăciun pentru vreun prieten, nici ca să cumpărăm o carte colorată pentru un verișor mai mic, ci pentru că lumea cărților e lumea noastră, pentru că ne-am rătăcit iremediabil în labirintul lumilor fantastice și nu mai vrem să plecăm.

Și hai să vorbim și între noi, să ne recunoaștem în grija cu care luăm o carte de pe raft, întorcându-i paginile ca și cum ar fi pergamente vechi și fragile, în modul furiș în care tragem în piept mirosul de carte nouă, în zâmbetul cu care privim pe cineva interesat de una din cărțile noastre preferate. Hai să ne creăm amintiri comune între noi, cei care iubim cuvintele și poveștile care se nasc din ele.

Hai să ne vorbim la Gaudeamus anul ăsta!

6 comentarii:

  1. Gaudeamus este târgul pe care nu ai cum să nu-l aștepți cu sufletul și nerăbdarea, dacă ești iubitor de carte. Cu toate că și Bookfest-ul e super frumos, parcă ce se întâmplă la Gaudeamus, nu se compară. Mi se pare ceva magic atunci când pășesc în interiorul pavilionului central, și văd de sus toată acea priveliște plină și plină de cărți și oameni care-ți împărtășesc aceeași bucurie. Cât de nerăbdătoare sunt, cred că nici nu o să pot dormi în seara asta. :))

    Eu am în plan să merg doar în două din cele cinci zile, și anume mâine (să-mi cumpăr cele câteva cărți pe care mi-a fost foarte greu să le aleg din uriașa listă) și sâmbătă, la principalele lansări la care vreau să ajung. Din lista ta, doar la patru sau cinci voi fi prezentă și eu; cu toate că mi-ar fi plăcut să existe varianta de-a mă clona, ca să pot fi la toate.

    Să te bucuri cât mai mult de târg, și să pleci de acolo cât mai încărcată cu fericire. Eu, una, presimt că va fi cel mai tare Gaudeamus la care am fost prezentă. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știiiiiu, și eu vreau să mă clonez!! Eu o să merg de joi până sâmbătă, mâine chiar n-am cum să ajung, deși mi-ar fi plăcut.

      Mersi pentru urări, la fel și ție!

      Ștergere
  2. In primul rand multumiri multe pentru lista aia pe care ai facut-o!
    Si eu mi-am descarcat si printat intregul program, in ideea de a-l parcurge si a selectat ce vreau si ce pot vedea. In cele din urma am renuntat. Mi-ai facut mult bine cu lista ta.

    Cine stie, poate ne vedem sambata pe acolo ;)
    Din pacate doar sambata pot ajunge pe acolo desi mi-as dori sa petrec mai multe zile pe acolo.

    Iti urez spor la cumparaturi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ideea cu programul oficial e faină, dar problema e că unele lansări nu sunt trecute acolo (pentru că au fost stabilite după ce s-a făcut programul), de asta am vrut să le centralizez pe cele care mă interesează. Mă bucur că te-a ajutat :D

      Și eu o să fiu sâmbătă pe-acolo, poate ne vedem :) Spor la cumpărături și ție!

      Ștergere
  3. Mulțumim mult pentru articol și tabel! :)
    Ne vedem la Gaudeamus!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.