sâmbătă, 19 octombrie 2013

Recenzie: Disparitia statuii din parc (Melania Lupu #5)

De data asta, titlul e destul de sugestiv cat sa nu mai fie nevoie sa va spun ca toate evenimentele sunt declansate de disparitia sau, mai bine zis, de furtul unei statui. Insa in acest volum, povestea celor care incalca legea trece in plan secundar, cel putin din punctul meu de vedere, deoarece scena e dominata de cele doua masterminds ale Rodicai Ojog Brasoveanu: Melania Lupu si Minerva Tutovan.
Maiorul Cristescu apare si el, de data asta menajandu-si starea de sanatate, deoarece Minerva este cea care ancheteaza cazul, el fiind doar un colsultant, dar unul care nu pierde nicio ocazie sa se razbune pentru toate datile cand Minerva l-a tachinat pe tema cazurilor sale cu Melania. Rezultatul acestui "duel"? Umor cat curpinde, dialoguri inteligente, si deductii logice fascinante, demne de cele mai fanteziste minti.

Parerea mea:
Dupa cum spuneam intr-un articol recent, motivul pentru care a durat atat de mult ca sa termin de citit cartea asta a fost lipsa de timp, nicidecum lipsa de interes. Ba dimpotriva, cu fiecare ocazie imi placea sa citesc cateva pagini, numai ca sa ma mai destind putin, sa uit de oboseala si sa ma bucur de o portie zdravana de ras.

Totusi, desi in recenziile mele pun accentul pe latura amuzanta a acestor romane, ele sunt pana la urma carti politiste, si desi duelurile verbale Melania-Minerva mi-au placut cel mai mult, vanatoarea hotilor statuii nu e mai putin fascinanta, in joc fiind nu doar comori din aur, nestemate si valuta, dar si documente secrete din timpul celui de-al doilea razboi mondial!

Si personajele sunt toate contruite cu acelasi farmec cu care am fost obisnuiti, fiecare are tipicul sau, fiecare se individualizeaza prin felul de a vorbi, prin obiceiuri si reactii.. dupa cateva pagini, ajungi sa-i cunosti pe toti ca si cum i-ai sti de cand lumea si desi ii suspectezi pe unii sau pe altii, intotdeauna exista un element pe care nu l-ai luat in calcul, asa ca vei fi mereu surprins de deznodamant.

Daca inca nu v-ati apucat de citit seria Melania Lupu, atunci nu mai pierdeti timpul pentru ca pur si simplu nu puteti rata confruntarea dintre cele doua femei in Disparitia statuii din parc.