luni, 29 aprilie 2013

Clubul de Lectura Nemira II - Dune

Cand am aflat prima data despre Clubul de Lectura Nemira, mi s-a parut evident ca la prima intalnire va veni multa lume, apoi o sa se mai "cearna" si vor ramane cei cu adevarat pasionati de carti. Daca as fi stiut...

Cu o saptamana in urma, am participat la a doua intalnire, care s-a tinut de data aceasta in libraria Carturesti Verona. Foarte buna alegerea, pentru ca spre deosebire de prima data, am avut parte de o atmosfera mult mai propice discutiilor. Revenind, am intrat in mansarda asteptandu-ma la o discutie casual despre romanul Dune de Frank Herbert. S-a inceput, ca data trecuta cu trivia, asa ca ne-am incalzit reamintindu-ne detalii, motivati de niste postere superbe - Am mentionat cumva ca iubesc copertile colectiei hardcover? Arata superb in biblioteca si arata la fel de bine si pe perete - si de niste semne de carte foarte originale, sub forma de castel. Apropo de trivia, vreau s-o felicit pe Ana pentru ca a gasit niste intrebari intr-adevar dificile, care ne-au incuiat... insa nu pe toti, pentru ca premiile s-au dat ;)

Apoi... Ei bine, casual a devenit un cuvant extrem de nepotrivit pentru caracterizarea discutiei. Fiecare era mai pasionat decat celalat, multi dintre cei prezenti vazusera filmele si le discutau, comparandu-le si incercand sa gaseasca "reteta" perfecta pentru un nou film, dezbatand regizori, actori si chiar o eventuala coloana sonora... Apoi au trecut la jocurile video inspirate din carte (despre care, spre rusinea mea, nici macar nu staim ca exista). Stateam si le sorbeam cuvintele, incredibil de fericita ca exista oameni care pot deveni atat de pasionati de un univers fictiv, inventat de un om si prins intre copertile unor carti.

Desigur, discutia s-a intors la carti... Si sa vezi acum pasiune! In principal, s-au format doua tabere: cei care iubeau primele carti si cei care le preferau pe ultimele din serie. Fiecare isi apara preferintele, insa ceea ce mi s-a parut cu adevarat minunat a fost faptul ca nu se certau, nimeni nu incerca sa-l convinga pe celalalt ca greseste, ci pur si simplu impartaseau pareri, desi erau divergente.

Multi dintre cei care citesc acest articol sunt bloggeri si pe unii va citesc la randul meu. Stiu ca va plangeti uneori ca e greu sa gasesti in afara internetului cititori pasionati cu care sa poti discuta despre carti. Daca sunteti din Bucuresti, veniti la intalnirea de pe 20 mai. Se va tine la ora 19:00, tot in mansarda librariei Carturesti Verona. Desi cartea aleasa (Jocul lui Ender de Orson Scott Card) e SF, eu cred ca n-are cum sa nu va placa. Si e o sansa minunata sa vedeti ca va inselati, exista cititori pasionati. Credeti-ma, daca veniti, veti trai unele dintre cele mai frumoase 2 ore din experienta voastra de cititori!