Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

joi, 26 martie 2015

De citit: Furnicile de Bernard Werber

Nu v-am mai recomandat o carte de ceva timp și mi se făcuse dor, așa că atunci când am văzut coperțile noi din colecția Nautilus de la Nemira mi-am zis că acum e momentul. Și deși în noile „hăinuțe” se vor îmbrăca 3 cărți ale căror descrieri sună foarte, foarte bine, eu am ales să vă vorbesc despre Furnicile pentru că îmi place enorm subiectul.

Descriere:
În timp ce citiți aceste rânduri, pe planetă se nasc șapte sute de milioane de furnici. Această comunitate imensă are orașele ei, ierarhiile ei, coloniile ei, precum și o limba proprie, sclavii, mercenarii sau armele ei. Iar forța lor este uriașă.

Atunci când descinde în casa moștenită de la un unchi entomolog, Jonathan Wells știe că o sa dea piept cu armata furnicilor. Cititorii îl însotesc în monstruoasa și palpitanta lume a acestor ființe infraterestre, într-un SF în care suspansul și groaza se întalnesc în fiecare pagină. Știința și imaginația se dezvaluie într-un roman fără termen de comparație.

„Furnicile sunt animale subestimate din cauza taliei lor. Am vrut sa le redau nobletea si titlul de cea dintâi specie animala terestra ca numar, vechime si ocupare a teritoriului” —   Bernard Werber


Foarte mulți se gândesc la omuleți verzi cu antenuțe și puști laser atunci când aud de SF și adevărul e că extratereștrii și contactul cu civilizațiile străine sunt unele din cele mai importante teme ale literaturii SF, însă ceea ce mi se pare mie cel mai atractiv la acest gen este faptul că reușește să prezinte uneori o situație pe care am fi considerat-o banală drept ceva excepțional și reușește asta schimbând pur și simplu punctul de vedere din care e văzută situația.

Exact asta face Bernard Werber în romanul său, ia un banal mușuroi de furnici dintr-un parc oarecare și prezintă lumea din interiorul său, dar și lumea noastră, văzută de la nivelul unei banale furnici. Doar că furnica nu e chiar banală și nici protagoniștii umani nu sunt ceea ce vă așteptați. Iar intersectarea lumii noastre cu cea străină din proverbiala curte din spate are ca rezultat o aventură care o să vă schimbe complet modul în care priviți micile lucrătoare.

Recomand cartea din toată inima și abia aștept târgul de carte din weekend unde o să-mi pun gheruțele pe ea, dar și pe Hoțul cuantic sau Robopocalipsa :)

2 comentarii:

  1. Te salut cu drag!
    Mi-a atras atentia aceasta carte despre lumea furnicilor, nu cred ca ne diferentiem cu mult de ele cand ne gandim la universul in care traim. De asemenea, am citit despre Hotul cunatic, nu am exploatat inca romane SF.
    Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ți-am trezit interesul, Furnicile e o carte care chiar merită și cred că e genul de roman care ar putea să-ți placă indiferent dacă ești sau nu familiarizată cu genul SF. Give it a try și anuntă-mă apoi dacă ți-a plăcut sau nu!
      Cât despre Hoțul cuantic, deocamdată și eu sunt la stadiul la care am citit despre ea, nu am și citit-o încă, dar e pe Listă și imediat ce o termin, o să-mi împărtășesc părerea pe blog :)

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.