miercuri, 15 octombrie 2014

Recenzie: Îngeri de gheață (Dincolo de moarte #3)

Prima carte pe care îmi amintesc că am citit-o de plăcere și care m-a convins că romanele pot fi minunate a fost Harry Potter. Veri la rând am așteptat bufnița care să mă anunțe că am fost acceptată la Hogwarts (și încă sunt convinsă că s-a strecurat o greșeală pe undeva și că mi se datorează o baghetă, o mătură și niște scuze) pentru că eram sigură că a avea puteri magice e ceva minunat și că a descoperi lumea ascunsă de oamenii obișnuiți ar fi cea mai frumoasă aventură. Acum, însă, de când m-am lăsat captivată de povestea Nataliei, încep să cred că a fi deosebit are și dezavantajele sale și că dacă există vreo lume ascunsă de noi, atunci s-ar putea ca aceasta să nu fie atât de minunată pe cât îmi imaginam cu ani în urmă.

Apropo de imaginație... v-ați imaginat vreodată cum e ca toată lumea să se prăbușească în jurul vostru? Fiecare lucru pe care îl considerați sigur, fiecare ancoră care vă ajută să vă păstrați sănătatea mentală și emoțională, fiecare aspect de care depindeați într-un fel sau altul, imaginați-vă cum ar fi dacă toate ar dispărea, unul după altul. Exact prin asta trece Natalia, care încet încet, pierde tot. Viitorul ei, prietenii ei, familia ei, totul se năruie și orice lucru de care s-ar putea agăța îi scapă printre degete. Nu mai pare deloc minunat, credeți-mă.

Și în timp ce Natalia încearcă fără succes să-și păstreze echilibrul pe linia fină dintre cele două lumi în care trăiește, și celelalte personaje au parte de propriile obstacole pe care trebuie să le depășească. Aflăm mult mai multe despre majoritatea personajelor, fiecare având un trecut interesant, astfel încât alegerea unui preferat devine din ce în ce mai grea, mai ales că accentul poveștii cade pe relațile dintre ei, pe modul în care se influențează unii pe alții în bine sau în rău, pe felul în care interacțiunile dintre ei i-au făcut ceea ce sunt astăzi.

În plus, apar și câteva personaje noi care deși răspund unor întrebări, ridică multe altele în loc. Totuși, aflăm mai multe despre lumea nemuritorilor, despre abilitățile vampirilor și ale strigoilor, dar și despre trecut, despre detaliile din spatele poveștii care a definitivat ruptura dintre cele două rase. Multe aspecte interesante ies la suprafață, dar mai sunt suficiente secrete de aflat.

Ok, știu că sunt foarte foarte vagi lucrurile pe care le-am spus despre roman, dar chiar sunt foarte multe lucruri noi care ies la iveală și oricât de puțin m-aș lega de vreun detaliu, risc să dau un spoiler cât casa de mare și să stric farmecul lecturii. Tocmai de aceea am evita să fac un rezumat al cărții. Pur și simplu fiecare pagină completează puzzle-ul, dar și dezvăluie faptul că imaginea de ansamblu e mai mare și că mai sunt suficiente alte piese care trebuie descoperite și îmbinate.

Ceea ce pot să vă spun, totuși, e că vi se pregătește un mic moment romantic între două personaje la care nu știu câți dintre voi se așteaptă să fie împreună, însă vă garantez că cei mai surprinși nu veți fi voi, ci chiar personajele. Acestea fiind spuse, vă invit să descoperiți toate detaliile pe care vi le-am ascuns citind cartea. Vă garantez că la sfârșit, nu veți vrea decât să aveți și volumul următor în mână, pentru că nu veți vrea să părăsiți Strygorra!