Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

luni, 28 aprilie 2014

Vrei sa inveti sa scrii?

Mi s-a întâmplat o dată să mă întrebe un om pe care îl admir dacă eu scriu. Nu se referea la blog, ci la scrisul efectiv de ficțiune. Mai precis, la SF. Răspunsul a fost și este nu, dar întrebarea mi-a rămas undeva în subconștient, de unde mai iese din când în când și mă pune pe gânduri.

Și tocmai acea întrebare m-a făcut să încep să observ cursurile de Creative Writing, oportunități care sunt acolo pentru oricine e interesat, șanse care se oferă în schimbul voinței și curajului de a urma aceste cursuri. Și pentru că literatura SF petru mine e Ză Literatură, cu majuscule, atunci când am văzut acest anunț [link], mi-au zbârnâit antenuțele de încântare.

Am avut ocazia și norocul să îi aud vorbind pe amândoi coordonatorii despre literatura SF, să le aud pasiunea din voce, i-am citit pe amândoi și am regăsit acel sentiment pe care nu-l pot defini, o frumoasă uimire, un moment care îți taie răsufarea, bucuria simțită în fața unei descoperiri... acel sentiment pe care îl caut în cărțile pe care le citesc. Oamenii ăștia știu să scrie, sunt amândoi editori ale unor reviste de SF pe care le recomand oricărui pasionat (CPSF și Argos), așa că știu cum merg lucrurile atât din perspectiva scriitorului, cât și a autorului, știu ce se caută pe piață, știu cum arată un text publicabil, deci dacă e cineva de la care poți învăța cum să scrii SF bun, ei sunt.

Din păcate, ca în multe alte dăți din în ultimul an, după ce am citit datele între care se desfășoară atelierul, mi-am scos frumos antenuțele de care vorbeam mai devreme, am revenit cu picioarele pe pâmânt și am început să-mi doresc ca toate lucrurile mișto de pe lumea asta să se întâmple numai vara, pentru că aș fi vrut să am timp să particip. Dar școala e școală, sesiunea e sesiune și totuși am vrut să ajut la răspândirea veștii pentru că poate există și alții care au nevoie doar de un mic imbold ca să ajungă mari și cred că acesta ar putea fi cel mai bun imbold.

Înscrierea se poate face până pe 9 mai, deci dacă sunteți pasionați de SF și vreți să vă încercați mâna, atunci uitați-vă doar în agendă și dacă programul vă permite, mergeți. Pot să vă garantez că n-o să vă pară rău.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.