marți, 11 februarie 2014

Recenzie: Jocul secretelor (Dincolo de moarte #2)

Natalia a acceptat să lupte de partea strigoilor, alegând să devină Stăpâna nemuritorilor, însă deși a avut cele mai bune intenții atunci când și-a asumat acest rol, consecințele alegerii ei sunt dintre cele mai neplăcute. Pe lângă faptul că acum trebuie să-și accepte puterile de care se teme pentru că nu le poate stăpâni, trebuie să îi facă față și lui Dragoș, care îi atacă prietenii și familia pentru a-i distruge impresia că e în siguranță în lumea oamenilor. În plus, nici strigoii nu sunt foarte încântați de faptul că Aleasa e o simplă muritoare, așa că pacea de care Natalia are nevoie pentru a învăța să-și controleze puterile e greu de găsit în lumea lor. Și ca și cum toate astea nu ar fi de-ajuns, certurile dintre Andrei și ea întrec orice limită.
Prinsă într-un joc ale cărui reguli îi sunt încă străine, Natalia încearcă să-și găseasă locul, însă atunci când nu poți diferenția adevărul de minciună și prietenul de dușman, e greu să nu renunți.

Dacă în volumul unu făceam cunoștință cu creaturile întunericului și cu problemele lor, Jocul secretelor se concentrează mai mult pe Natalia și pe impactul pe care nou-descoperitul ei statut îl are asupra vieții ei. Tânăra e forțată să accepte faptul că simpla ei prezență pune în pericol persoanele care îi sunt dragi, pentru că îi transformă în ținte ale atacurilor lui Dragoș, iar Garda nu-i poate proteja pe toți. În plus, în Strygorra tensiunea crește atunci când apar bănuielile că la palat exista un spion, așa că Natalia nu e în siguranță nici acolo.

Cuprinsă de îndoieli și având impresia că Garda îi ascunde ceva, Natalia simte că nu mai e stăpâna propriei vieți și încearcă tot posibilul pentru a recăpăta controlul. Însă Dragoș știe să profite de slabiciunile ei și ale celor însărcinați cu protecția ei, reușind să-i demonstreze Nataliei nu doar faptul că e mai puternic și mai abil decât ea, dar și ca el e adevăratul stăpân al jocului.

Cred că fiecare cititor de Fantasy și-a dorit măcar o dată să aibă ocazia să fie protagonistul unei povești fantastice, să poată deveni eroul cu puteri fabuloase, însă cartea Adinei te face să te gândești de două ori, pentru că pe lângă faptul că riști să fii nevoit să lupți împotriva unui inamic mult mai familiarizat cu regulile noii lumi în care ai pășit, riști să devii doar un pion în mâinile uneia dintre tabere.

În plus, cel mai important lucru de care are nevoie un erou e încrederea, iar Natalia are mult de furcă în această privință pentru că Andrei o detestă și profită de fiecare ocazie ca să o conteste. Amândoi sunt extrem de încăpățânați și strigoiul are talentul de a scoate tot ce e mai rău din Natalia, așa că certurile lor sunt deosebit de intense. Există și cazuri în care, de dragul orgoliului, cei doi devin atât de copilăroși încât sunt chiar amuzanți.

De data asta, finalul e mai puțin abrupt, însă noile personaje care își fac apariția și noile intrigi care încep să pună lucrurile în mișcare te vor face să aștepți cu sufletul la gură următorul volum al seriei.