Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

joi, 19 septembrie 2013

Recenzie: 320 de pisici negre (Melania Lupu #3)

V-am spus saptamana trecuta ca acesta e volumul de neratat al seriei, asa ca ieri m-am grabit sa merg la chisocul de ziare si sa-l cumpar, ca sa-l pot citi in voie. Si ce-am mai ras...

Povestea:
Melnia a fost arestata, insa nu are de gand sa isi plece capul si sa accepte ca a pierdut, mai ales pentru ca dovada maiorului Cristescu poate fi cu usurinta trucata. Asa ca atunci cand i se ofera ocazia neasteptata de a evada, profita imediat. Ceea ce nu stie este ca va fi implicata intr-o vanatoare de comori contra cronometru, miza fiind o statuie in marime naturala a Fecioarei Maria facuta din aur masiv.
Maiorul Cristescu este si el prezent, deoarece a devenit "expertul nr. 1 in cazul Melaniei Lupu". Intuindu-i miscarile, incercand sa gandeasca pe jumatate la fel de fantezist ca batranica, maiorul incearca s-o readuca in arest, insa pretioasa lui dovada e in pericol.
Si pisicile negre din Bucuresti incep sa dispara...

Parerea mea:
E incredibil faptul ca la a treia lectura, inca pot sa rad cu pofta citind acest roman. Alegerea Melaniei de a juca rolul unei batrane copilaroase, usor senile in timp ce in spatele mastii se ascunde mintea vesnic ascutita a Abatelui Brown duce la niste situatii de un comic iesit din comun. Imaginati-va spre exemplu 320 de pisici stranse intr-un apartament modest din Bucuresti. Incredibil nu e neaparat modul cum au ajuns acolo, cat faptul ca batranica a reusit sa-i determine pe cei care i-au facilitat iesirea sa-i caute pisica. Iar discutiile dintre ei si Melania sunt pur si simplu geniale.

De asemenea, introducerea unui personaj strain, hotul englez Ned, nu face decat sa sporeasca suspanspul, deoarece el reuseste sa vada prin masca Melaniei, fascinat de ceea ce gaseste in spatele ei, dar si sa le dea clasa politistilor romani, totul cu o naturalete data de meserie. Daca n-ar fi maiorul Cristescu, care e in pragul disperarii, dar se lasa totusi antrenat in jocurile Melaniei, probabil ca Ned ar fi personajul meu masculin preferat (pentru ca, indiscutabil, cel mai frumos personaj din serie este Melania Lupu).

Cititi cartea. Fie ca va place sau nu sa cititi romane politiste, fie ca va plac sau nu autorii romani, daca apreciati personajele inteligente, atunci nu aveti voie sa ratati 320 de pisici negre!

2 comentarii:

  1. Eu am cianura pt un suras si 320 de pisici negre varianta hardcover, si nu am citit decat primele trei volume din serie, vol al doilea l-am cumparat sapt trecuta de la gazeta, buna seara melania, desi o citisem nu o aveam. Acum stau pe faza sa cumpar urmatoarele trei volume de la gazeta sa am colectia completa. Senzationale primele trei volume, de abea astept vol urmatoare pe care nu le-am citit niciodata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-au placut primele trei, si urmatoarele sunt la fel de bune, o sa vezi. Si desi le-am citit, si eu abia astept sa iasa restul seriei, ca sa am colectia completa intr-un format unitar :D

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.