Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

miercuri, 7 noiembrie 2012

Autor pentru o zi #1: Recenzie - Orasul de cenusa



Primul care a dat curs invitatiei/provocarii mele a fost Sorin, caruia ii multumesc pentru implicare. Fara alte introduceri, iata recenzia cartii Orasul de Cenusa:



      Am citit primul volum al seriei Instrumente mortale cu ceva vreme în urmă, aşa într-un fel de pariu cu mine însumi. Orasul oaselor nu m-a dat atunci pe spate, dar mi s-a părut un bun roman cu care să intri în lumea fantasy. Acest al doilea volum e ceva mai bunicel, clar, stilul şi modul de scriere al autoarei s-a îmbunătăţit de la romanul de debut. Povestea însă tot se citeşte destul de greu, cu toate că firul narativ e antrenant, însă nu reuşeşte să te ţină legat de pagini.
      Trecând la subiectul cărţii, menţionez că Simon devine un personaj secundar mai însemnat depăşindu-şi condiţia de simplu mundan. Pe de altă parte, atracţia dintre Clary şi Jace încă există, ba e din ce în ce mai intensă, lucru care nu e prea corect moral, având în vedere că cei doi sunt fraţi – la punctul ăsta am totuşi nişte rezerve, ceva din finalul acestui volum mi-a trezit nişte bănuieli.
      Dacă în volumul anterior instrumentul mortal în discuţie era Pocalul Mortal, de care Valentine avea nevoie pentru a-şi crea propria armată de nefilimi, în volumul acesta se trece la cel de-al doilea instrument mortal: Sabia Mortală. Este vorba despre sabia cu care păzea îngerul porţile raiului odată ce Adam şi Eva au fost alungaţi de acolo. Planul lui Valentine consta în convertirea Sabiei de partea întunericului printr-un ritual care presupune înmuierea ei în sângele a patru specii de repudiaţi: un magician, un elf, un vârcolac şi un vampir.
      Dar ca povestea să se mai complice puţin, Jace nu este văzut cu ochi buni de Închizitoare, reprezentanta Conclavului; el este considerat drept un spion al lui Valentine plasat în mijlocul nefilimilor.
      Categoric se va ajunge la o luptă între forţele demonice ale lui Valentine şi Conclav. De care parte vor fi Jace, Clary şi prietenii lor, rămâne de văzut, sau mai bine zis, de citit.
      Vreau totuşi să subliniez un lucru: autoarea folseşte numeroase referinţe literare ori de cultură urbană sau muzicală în acest al doilea roman al ei. Acest lucru mi se pare demn de apreciat, demonstrând o bună capacitate de a integra literatura într-o societate modernă şi tehnologizată.
      Spor la citit Oraşul de Cenuşă, al doilea volum al seriei Intrumente Mortale, apărut la editura Leda în 2011 în traducerea Cristinei Jinga.

5 comentarii:

  1. Ce tare! :) Imi place ideea asta, sper sa vad pe viitor mia multe postari din cadrul acestei postari.

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
  2. felicitari este un articol foarte reusit :) speram sa mai vedem si alti curajosi pe viitor

    RăspundețiȘtergere
  3. ha asta-i tare, imi inchipuiam eu ca dupa un oras al oaselor urmeaza unul de cenus, rezultata probabil din arderea oaselor:)) glumesc! e un fanatsy dupa care repet, probabil ca ar merge o ecranizare, pana nu vad ecranizare nu iau cartile

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca ati ascultat cumva Ada Milea dar pe mine Orasul Oaselor ma duce cu gandul la una dintre melodiile ei:

      Femurul


      Sunt student la medicină,viaţa mea e foarte plină şi senină
      Când cadavrele disec, în formol simt ca mă înec
      Materialele-s puţine, fără ele nu-nveţi bine
      Am nevoie de-un femur, merg în cimitir să-l fur
      Între cruci în noaptea grea, eu dezgrop pe cineva da da da
      Mortul nu-i vechi îngropat şi trebuie descărnat
      Cu toporul tai piciorul hârşt!!! pfuu!!!
      Cu un cuţit dau carnea jos, de pe os
      Iau femurul, îl bag în geantă şi îngrop mortul indată
      Merg acasă fericit, am izbândit
      Iau femurul, nu mă satur de privit
      Sunt studentul cel mai bun, cel mai iubit
      Pentru asta am muncit

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.