Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

luni, 1 octombrie 2012

Leapsa literara (part II)

Pentru ca i-am dat Andrei o mana de ajutor la detaliile legata de crearea unei postari-leapsa si pentru ca mi-a placut ideea, deci nu vreau s-o vad "putrezind" aici, am sa raspund si eu la ea si am s-o dau mai departe la randul meu ca sa se imprastie prin blogosfera.
Asadar, Andra ne propunea sa alegem 5 genuri literare si pentru fiecare gen, sa numim cartea sau seria noastra preferata. Puteti doar sa mentionati titlurile, sa va motivati sau nu alegerea, sa adugati sau nu o poza/coperta cartii ... Puteti sa abordati leapsa aceasta cum vreti voi :)
Eu as vorbi la infinit despre carti, deci o sa bat campii (cu gratie, sper) la fiecare alegere. Si pentru ca pentru mine, cartile = evadare intr-o alta lume, am sa aleg genurile care sugereaza imediat ideea de "alta lume": SF si Fantasy. Si ca sa ajung la 5, adaug Young Adult, Politist si Romance. (Genurile sunt asezate in ordinea preferintei.)


1) Science Fiction - ciclul Roboti de Isaac Asimov.
Am inceput cu SF-ul nu numai pentru ca este genul meu preferat, dar si pentru ca era cea mai grea alegere. Am iubit atat de multe carti din atat de multe motive diferite. Unele prezentau niste rase extraterestre la care nu m-as fi gandit intr-o mie de ani, altele aveau niste personaje pe care n-ai cum sa nu le iubesti, altele prezinta o lume care pare atat de reala incat cand le termin, ma intreb de ce nu se intampla cu adevarat, altele aveau niste premize care te lasa cu gura cascata...
Si totusi, pana la urma mi-am ales 'copilul preferat', Asimov si seria lui primind acest titlu. Pentru ca Asimov a dat sentimente unui robot. Pentru ca Asimov m-a facut sa iubesc un robot (literlamente, adica la fel cum unele fane Twilight s-au indragostit de Edward, eu m-am indragositit de Daneel). Pentru ca Asimov a facut ca o masa de metal si piele artificiala sa mi se para mai umana decat o mare parte din omenire. Pentru ca Asimov m-a facut sa plang intr-un SF. Pentru ca pur si simplu omul asta e un Geniu (cu G imens) care scrie atat de frumos, care are idei atat de bune incat nu se poate sa nu-ti placa.

2) Fantasy - saga Cantec de Gheata si Foc de George R.R. Martin.
Mai are sens sa spun ce iubesc la seria asta? Am vorbit atat de mult despre ea, am explicat atat de multor oameni si pe net, si in lumea reala care sunt toate acele elemente care m-au facut sa vreau ca aceste carti sa nu se temrine niciodata incat chiar nu stiu ce as putea sa mai adaug. Am vorbit despre cartile astea pana si in cadrul unui proiect pentru ora de engleza in care trebuia sa sustinem o ora de curs vorbind despre o carte. Iubesc seria asta. Iubesc tot ce are legatura cu ea. Iubesc autorul. Iubesc lumea acestei carti. Si sincer ma indoiesc ca cineva va reusi vreodata s-o detroneze.

3) Young Adult - seria Amurg de Stephenie Meyer.
Pentru mine, YA e un gen... aparte. Imi plac cartile de acest gen. Imi place sa citesc povesti de dragoste intre adolescenti mai mult sau mai putin supranaturali. Imi place sa vad ce fel de creaturi creaza autorii si cum isi imagineaza ca sunt ele. Imi place sa vad cum isi imagineaza ei ca va arata lumea dupa o apocalipsa. Imi place sa pot sa termin o carte intr-o zi pentru ca sunt extrem de usor de citit.
Se simte ca urmeaz aun "dar", nu? Dar o data ce le termin, o data ce le inchid, nu vreau decat sa oftez (de tristete). Sunt la fel. Toate. Unele sunt mai bune, unele sunt mai proaste, dar toate mi se par facute dupa un sablon. Cred ca asta e si ideea. Si nu ma deranjeaza in timp ce le citesc, atunci traiesc in acea lume si atat. Dar o data ce le inchid si analizez povestea, imi dau seama ca am mai intalnit-o. Asadar, e greu de ales o carte/serie preferata. Nu pot sa aleg dupa poveste, sau dupa personaje, care sunt xeroxuri. Asa ca am ales dupa cum m-a facut sa ma simt.
Cat timp citeam Twilight, am simtit incredibil de intens. Nu neaparat faptul ca "eram cu adevarat acolo", asta mi se intampla la majoritatea cartilor, ci pur si simplu sentimentele din carte erau sentimentele mele, si erau la o intensitate iesita din comun. Normal, analizand cartea, povestea e previzibila, finalul e fortat (si il detest), personajele sunt plate si vampirii sclipesc, deci n-ar trebui sa fie pe primul loc. Si totusi e, din cauza/datorita felului in care e scrisa, felului in care sentimentele descrise parca explodeaza din tine, nu sunt doar cuvinte pe foi albe.

4) Politist - 320 de pisici negre de Rodica Ojog-Brasoveanu.
Asta e o carte pe care trebuie sa o cititi. O sa radeti cu lacrimi. E scrisa superb (ca toate cartile Doamnei), are niste personaje memorabile, mai ales Melania Lupu, care este un personaj pe care n-ai cum sa nu-l iubesti si admiri, in timp ce-l compatimesti pe maiorul Cristescu. Cititi-o si o sa intelegeti de ce e preferata mea ;).

5) Romance - Crima la timpul trecut de Adina Speteanu.
Desi cartea in sine e mai sus in topul meu personal, genul "romance" e al 5lea in ordinea preferintelor. Am ales aceasta carte si din motivele subiective evidente, dar si din motive absolut obiective. E un roman bun. E o lectura superba. E scris cu o maturitate incredibila (chestie pe care i-o lauda toata lumea, inclusiv cei care se pricep, nu doar eu). E un roman pe care mi-ar placea sa-l citeasca toti tinerii din Romania (de fapt, mi-ar placea sa-l citeasca toata lumea, dar mai ales tinerii. Nu pentru ca e un roman pentru ei - caci nu e, e pentru toate varstele - ci pentru ca ei sa vada ca visele se pot conctretiza si la noi in tara, nu doar in mult-slavitul Occident, sau in Afara, care sunt atat de dorite astazi incat in vorbire, simti majuscula cuvintelor).


Cam atat despre genurile & seriile mele preferate. Acum e randul vostru, asa ca dau aceasta leapsa mai lui Sorin, lui Cori, Mariei, Danielei, fetelor de la Walking on Letters, fetelor de la Love for Books si oricui doreste s-o preia.
De asemenea, ca un fel de win-win situation, va propun tuturor ca dupa ce postati raspunsurile voastre, sa lasati printr-un comentariu aici un link catre postarea de pe blogul vostru. Asa, eu o sa vad cam cum se imprastie leapsa si voi o sa va faceti reclama :). Nu e obligatoriu!
Spor la alegerea titlurilor preferate!

17 comentarii:

  1. La punctul patru ne potrivim la alegere;))/O sa fac si eu aceasta leapsa cat de curand si las link<3.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am citit 5 dar mi-ai trezit curiozitatea iiar rodica ojog brasoveanu este ptintre preferatele mele

    RăspundețiȘtergere
  3. frumoasa leapsa,imi place,mai ales ca este despre cartii....:))

    RăspundețiȘtergere
  4. cea de la science fiction nu cred ca e genul meu

    RăspundețiȘtergere
  5. Ador seria Cantec de gheata si foc. Cartea de la punctul 5 pare chiar interesanta

    RăspundețiȘtergere
  6. si mie mi se pare o serie foarte buna Cantec de gheata si foc

    RăspundețiȘtergere
  7. Cantec de Gheata si Foc este intr-adevar o serie exceptionala pe care o recomand oricui. De asemenea, ma bucur ca v-am stranit curiozitatea cu cartea Adinei (cea de la punctul 5). Cititi-o, serios, chiar merita!

    Cat despre alegerea mea de la SF... dupa parerea mea, daca nu citesti macar un roman de Asimov, nu te poti considera fan de SF... dar e adevart si ca gusturile nu se discuta. (Totusi, cassady, incearca ceva scris de el. O sa te surprinda)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa incerc, chiar am sa caut la biblioteca daca viitoare cand am sa ma duc

      Ștergere
  8. Uite aici rezolvarea lepșei de la tine: http://recenziibeletristica.blogspot.ro/2012/10/leapsa-genurilor-literare.html

    Deja devin obsedat de „Crimă la timpul trecut”. Mi-am promis ca la următoarea achiziție de carte să fie printre titlurile cumpărate.
    Dacă ai ști cât te invidiez că o cunoști pe autoare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Este un lucru mare sa ai posibilitatea sa cunosti un autor in carne si oase

      Ștergere
  9. http://corisbookfrenzy.wordpress.com/2012/10/03/leapsa-3/

    RăspundețiȘtergere
  10. Cianura pentru un suras de Rodica Ojog Brasoveanu! un roman politist de exceptie! cititi-o si nu veti regreta! La categoria Young Adult Seria Amurg! care nu are nevoie de mai multe prezentari!

    RăspundețiȘtergere
  11. am citit cianura pentru un suras si mi-a placut foarte mult

    RăspundețiȘtergere
  12. Cianura pentru un suras e prima carte din seria celor cu Melania Lupu ca personaj central. Urmeaza Buna seara, Melania, apoi 320 de pisici negre, apoi mai sunt inca 3 romane cu Melania, dar nu-mi amintesc exact ordinea (Anonima de miercuri, Disparitia statuii din parc si O toaleta a la Liz Taylor).

    Mi-a placut enorm tot ce am citit de Rodica Ojog-Brasoveanu, dar 320 de pisici negre mi s-a parut cea mai buna. Am ras cu lacrimi :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai stiu exact cu care am inceput dar mi-au placut foarte mult toate sunt foarte amuzante

      Ștergere
  13. Exact.320 de pisici negre este una dintre cele mai amuzante carti

    RăspundețiȘtergere
  14. mie toate cartile cu melania si mirciulica mi se par amuzante si ca sa fiu sincera o prefer lui miss marple a agathei christie

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.