Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

duminică, 12 august 2012

Lecturi la paturica - Last book (#4)

12 zile de lenevit la plaja. 4 carti citite printre portiile de inot, plimbare si distractie. Am amanat putin publicarea ultimei recenzii pentru ca imi placea s-o pastrez ca pe o mica legatura cu concediul incheiat. Acum, imi raman doar amintirile (si sutele de poze ).

Dupa cum stiti daca ati urmarit acest "serial" de recenzii, a 4-a carte pe care am citit-o la mare a fost antologia Razboinicii, editata de George R.R. Martin si Gardner Dozois.

E imposibil sa scriu un rezumat al ei pentru ca e alcatuita din multe short-story-uri fara nicio legatura intre ele. Singurul lucru care mentine unitatea cartii este chiar titlul, pentru ca fiecare poveste prezinta un razboinic. Insa cine este acest razboinic... Poate fi un soldat roman. Poate fi un om de stiinta recrutat de armata pentru a controla mental un robot. Poate fi un explorator care lupta alaturi de niste oameni modificati genetici pentru ca cei din urma sa-si salveze stilul de viata. Poate fi un prizonier. Poate fi un caine. Poate fi oricine sau orice.

Singurul lucru care cred ca poate fi spus despre antologie, ca intreg, este spus intr-un mod absolut superb de Martin in prefata. El povesteste (folosint o analogie extraordinara cu un suport rotativ de carti) ca in aceasa antologie, genurile si speciile se amesteca: dupa o poveste istorica poti gasi una de SF sau, dimpotriva, una care se petrece in zilele noastre. Ba chiar in aceeasi nuvela poti intalni extraterestri si vampiri (nu sclipiciosi, ci chiar pe Vlad Tepes.).

Cat despre fiecare poveste separat... Mi-au placut. Toate. Normal, unele mai mult, altele mai putin, pe unele le tin minte in intregime, la altele detaliile s-au mai estompat. Cele care mi-au placut in mod deosebit sunt cele in care este vorba despre un prizonier care incearca sa faca fata torturilor, in special celor mentale.
Cele de acst gen sunt Vulturul si Iepurele de Steven Saylor, Groapa de James Rollins si Pergamentul de David Ball. Groapa e una dintre preferatele mele, personajul principal, razboinicul, fiind un caine. In plus, Afara din bezna a lui David Webber mi-a placut pentru ca se petrece in Romania, insa finalul mi-a cam stat in gat.

Oricum, recomand antologia tuturor pentru ca, indiferent de gusturi, veti gasi ceva care sa va placa in acest amestec de razboinici.

11 comentarii:

  1. Nu sunt tocmai genul meu de carti :(
    La mine fantasy-ul si romance-ul troneaza :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa cum spuneam, antologia combina toate genurile. Fantasy e nuvela lui GRRM (ultima, Cavalerul misterios) si elemente fantasy are si Webber, in nuvela care se petrece in Romania.

    Iar romance mi s-a parut a fi Legat pe Vecie a lui Halderman, care construieste un cadru SF pentru o poveste de dragoste in mijlocul unui razboi. Nuvela lui e unele dintre preferatele mele chiar o sa mai caut lucruri scrise de el.

    Acesta mi se pare un avantaj al antologiilor care combina "de toate", iti ofera ocazia sa cunosti si altceva si poti fi surprins de cat de mult iti plac.

    RăspundețiȘtergere
  3. am inceput seria Cantec de gheata si foc a lui George R.R Martin dar de cartile acestea(Razboinicii) nu stiam. Merg greu cu cititul pentru ca sunt carti complexe .

    RăspundețiȘtergere
  4. Recunosc ca nu am citit niciodata o carte atat de complexa , care sa combine atat de multe genuri . Nu prea imi pot imagina .

    RăspundețiȘtergere
  5. @ElenaG: Razboinicii e doar o antologie editata de el. Ma bucur ca ai inceput CdGsF, e o seria absolut superba :x

    @Stephany: E pur si simplu o carte in care sunt mai multe povesti scurte, fara nicio legatura intre ele. O antologie e ca o carte alcatuita din mai multe carti mici, de sine statatoare. De asta poate contine mai multe genuri, pentru ca nuvelele sunt independente.

    RăspundețiȘtergere
  6. Tocmai fiindcă e o antologie, nu mă prea atrage. Nu îmi place ca atunci când sunt cufundat adânc în lectură, să dau pagina și să constat că am ajuns la finalul povestirii.
    Totuși cu James Rollins (Furtuna de Nisip - roman pe care l-am citit) s-ar putea să mă fi convins; dacă mi-ai împrumuta și antologia, ar fi ideal :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu-mi plag genul asta de carti ! Am declarat ! Mai multe povesti care nu au nicio legatura intre ele ? Atunci de ce se mai pun intr-o carte ? De ce nu se pun in carti separate . Imi si imaginez niste carti subtiri de careva pagini :D
    Nu~s chiar pe placul meu :(
    Nu puteti scoate obiceiurile din mine !!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. abia astept sa le citesc imi place descrierea foarte mult

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu sunt genul meu de carti nici pe departe, dar prin surprindere, imi place ideea lor:D

    RăspundețiȘtergere
  10. Nici eu nu pot spune ca sunt chiar genul meu dar sunt foarte interesante ca descriere mai vedem daca am aceeasi parere dupa ce le citesc

    RăspundețiȘtergere
  11. o antologie reprezinta o culegere de mai multe texte literare, asta as inteles, insa nu stiu daca ma prind nuvelele/povestile/povestirile din cuprinsul ei

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.