duminică, 13 octombrie 2013

Recenzie: Hopeless - Fara speranta

Va vorbeam acum cateva zile despre asteptari. Prima data cand am citit un roman de la editura Epica, asteptarile mele tindeau spre zero, pentru ca toate romanele de "dragoste" pe care le citisem nu avusesera nicio poveste mai profunda decat clasicul "l-am vazut, l-am placut, intervine orgoliul meu sau al lui, dar la sfarsit ne impacam". Nu ma asteptam la problemele adevarate pe care le punea E usor sa te iubesc.

M-am invatat minte, asa ca atunci cand m-am apucat de Fara speranta, ma asteptam sa fie o carte buna, cu o poveste frumoasa, cu obstacole adevarate, dar o poveste pe care sa o pot digera. A fost exact ca si cum m-as fi asteptat la o salata si as fi primit un festin demn de descrierile culinare ale lui George RR Martin. Totusi, nu stiu cat de buna e cartea asta din punct de vedere literar si sincer in clipa asta nici nu-mi pasa. Am pus-o jos acum un minut si inca simt tot impactul pe care l-a avut asupra mea. Pentru mine, personal, a fost perfecta din toate punctele de vedere pentru ca a fost una dintre acele carti care m-a afectat la un nivel emotional profund.

Tocmai de aceea, nu pot s-o rezum. Nu mi se pare ca in cazul acestui roman, e vorba despre poveste. Pentru mine, a fost vorba despre ceea ce m-a facut sa simt, asa ca nu-mi mai structurez recenzia ca pana acum, nu de data asta. Daca vrei sa aflati care e povestea romanului, o gasiti aici.

Pentru mine, cartea a avut doua parti. Prima este intr-adevar o poveste de iubire, una aproape prea perfecta ca sa fie adevarata, una despre care poti sa te indoiesti ca ar exista in viata reala, dar una care reuseste totusi sa convinga. Pe mine cel putin m-a convins, am simtit cu adevarat frumusetea momentelor, am crezut, chiar daca doar pentru cateva zile, ca poate exista cu adevarat un asemenea nivel de comunicare intre doua persoane, intre doua inimi, intre doua suflete.

Apoi, desigur, e si partea a doua, cea care de obicei pune la incercare relatia, dar care in acest caz pune la incercare identitatea lui Sky, valorile ei, parerile ei despre lume si viata, chiar parerile ei despre ea insasi. Aici, povestea de dragoste mie mi s-a parut pusa in plan secund, fiind doar o ancora pentru sanatatea ei mintala, un punct fix in universul care se prabusea in jurul ei. Si avea toate motivele sa se prabuseasca, pentru ca povestea ei e intr-adevar ingrozitoare. Va spun doar ca e vorba despre viol si pedofilie, si cred ca asta e suficient de mult ca sa intelegeti ca romanul acesta abordeaza intr-adevar probleme serioase, dar suficient de putin ca sa nu va stric placerea lecturii.

Cand am recomandat acest roman la rubrica De citit, nu stiam exact ce ma captivase la descrierea lui, dar stiam ca o data ce scriu despre el, recomandandu-l, o sa-l citesc pentru ca mi se pare ca asa e corect. Nu stiu de ce l-am ales dintre toate cartile care apareau in acea perioada, dar acum stiu ca a fost alegerea corecta. Inca il recomand, si sper sa va placa, dar sunt constienta ca impresia mea despre el a fost extrem de subiectiva si a avut legatura strict cu impactul pe care l-a avut asupra mea. Insa, in final, asta i se intampla oricarui cititor, asa ca sper ca-l veti citi si ca va avea si asupra voastra acelasi impact pentru ca eu am trecut prin niste senzatii care in final mi-au facut mult bine, si asta va doresc si voua.

Tocmai de aceea, vreau sa multumesc sponsorului blogului, libris.ro, o librarie online de unde va puteti comanda carti online la preturi exceptionale si unde puteti gasi si carti in engleza, ca sa va bucurati de povesti in limba in care au fost scrise. In plus, incepand de luna asta, libris.ro a devenit singura librarie care ofera transport gratuit la orice comanda! Asadar nu-mi ramane decat sa va urez spor la citit!