Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

miercuri, 25 septembrie 2013

Recenzie: Sacrificiul (Eve #2)

Am citit primul volum cu aproape doi ani in urma si imi amintesc vag ca desi avea o idee buna la baza, nu m-a impresionat suficient incat sa vreau sa citesc continuarea. Totusi, cand am gasit cartea la biblioteca, mi-am amintit ca citisem primul volum si mi-am zis sa-i mai dau o sansa.

Povestea:
Eve traieste in siguranta in Califia, orasul femeilor, insa nu este fericita fara Caleb, pentru care isi face griji mereu. Atunci cand prin oras apar zvonuri despre un baiat ranit care pare a fi Caleb, fata nu ezita si fuge in cautarea lui. Insa in locul unei reintalniri fericite, Eve este gasita de soldatii Regelui, condusi de o veche cunostinta a ei. Fata e fortata sa mearga in Orasul de Nisip, unde crede ca va trebui sa devina sotia Regelui.
Insa aici povestea devine interesanta deoarece Regele are alte planuri cu Eve... Si, desigur, Caleb se afla deja in Oras, gata sa riste totul pentru a fi impreuna cu Eve.

Parerea mea:
N-o sa inteleg niciodata care e problema cu seria asta. In principiu, totul e acolo: are o idee de baza interesanta, actiunea are twist-uri pe care n-am reusit sa le anticipez mereu (de cele mai multe ori, am reusit sa ghicesc cand urmeaza sa apara, dar nu si in ce constau), personajele nu sunt enervante (desi mi se par stereotipuri). Are toate ingredientele unui roman bun. Nu splendid, dar bun. Si totusi, mie mi se pare mediocru, ba chiar putin sub linia de mijloc.

Nu e memorabil. Cred ca asta e problema romanului. Desi faptul ca fetele sunt folosite pe post de incubatoare umane e socant in sine, modul cum e exploatata ideea nu reuseste sa ma impresioneze. Orasul de Nisip e extrem de bogat, in timp ce in afara sa, si chiar la periferie, viata e mizera. Din nou, ar trebui sa ma sensibilizeze ideea, insa nu simt nici macar o urma de banal interes. Nu stiu ce ii lipseste, dar sarea si piperul nu sunt acolo, desi "mancarea" nu e rea.

Totusi, daca va place ideea, am sa va recomand sa cititi Sacrificiul pentru ca am senzatia ca sunt subiectiva cand spun ca nu m-a impresionat. Daca nu pot sa identific exact problema cartii, tind sa cred ca problema e la mine, asa ca sper ca unii care au citi mai multe distopii sau YA-uri o sa ma poata lamuri care e ingredientul lipsa. Sau o sa-mi confirme ca eu sunt de vina, si nu romanul :)

4 comentarii:

  1. Nu stiu ce sa zic, mie mi-au placut atat primul volum, cat si al doilea. Ideea prezentata a fost originala, iar cele doua volume au fost pline de intorsaturi de situatie, precum legatura dintre Eve si rege. Inca de la primul volum eram sigura ca regele o vroia pe Eve de sotie, nu ma asteptam ca intre ei sa existe o alta legatura, prin urmare cand am aflat in al doilea volum cum stau lucrurile am ramas uimita. Personal mi-a placut cum a fost prezentata si relatia dintre Eve si Caleb, dar si modul in care cele doua personaje au fost construite, in ciuda faptului ca in primul volum Eve era putin enervanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe mine m-a surprins relatia dintre Eve si Rege si mi s-au parut simpatici Eve si Caleb, dar pur si simplu am avut senzatia constanta ca ceva lipseste... Oh, well, it's just me :))

      Ștergere
  2. Hm, eşti prima persoană care spune asemenea lucruri despre seria asta. Majoritatea recenziilor pe care le-am citit o ridicau în slăvi :).
    Mulţumesc pentru părere! Voi ţine cont de ea când voi lua decizia dacă să o achiziţionez sau nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte posibil ca reactia mea sa aiba legatura mai mult cu mine decat cu cartea, pentru ca pana si mie mi s-a parut ca are elementele unui roman bun... dar n-a existat chimie :)) Cel mai bine ar fi sa incerci sa citesti cateva pagini, sa vezi daca te prinde sau nu :-??

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.