Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

joi, 1 august 2013

Provocarea verii #1

1. Cum ar trebui sa fie cartea ideala pentru vara? Ar trebui sa fie simpla si usor de citit, sau dimpotriva, intortocheata si provocatoare? (Poti da si exemple de carti pe care le consideri „de vara”)

Avand in vedere ca vara e anotimpul in care citesc cel mai mult, criteriile mele difera de la luna la luna. La inceputul vacantei, prefer cartile "usoare", cu actiune previzibila, personaje stereotip si care nu necesita prea multi neuroni. Asa, intru in atmosfera de vacanta, imi relaxez creierasul dupa anul scolar si incep sa am chef de citit mult-mult-mult. Spre exemplu, o astfel de carte "de vara" mi se pare Iubitul virtual de la Leda (carte careia urmeaza sa-i fac o recenzie in scurt timp). E ca si cum as citi un film din categoria chick-flick, ma relaxeaza.

Dupa cateva zile/saptamani de carticele "usoare", imi iau tenacul de romane pe care n-am reusit sa le citesc in timpul anului scolar si incerc sa le ierarhizez. Nu prea imi iese, asa ca de cele mai multe ori iau cate o carte random, dar ideea e ca dupa inceputul "usor", imi revine cheful de carti "intortocheate", unde trebuie sa fii atent la detalii ca sa intelegi "arhitectura" noii lumi in care ai intrat, unde autorul te asteapta la fiecare intoarcere de pagina, gata sa te surprinda cu imaginatia lui.

Si apoi, desigur, sunt concediile, unde depinde foarte mult de chef. De obicei, imi iau tot romane "usoare" cu mine, insa daca s-a intamplat sa ma prinda vreo serie inainte sa plec, bagajelul meu se umple cu continuarile. Spre exemplu, din deja celebra Cantec de Gheata si Foc am citit vreo 2 volume la mare, asa ca depinde mult de starea mea de spirit. Si asta cred ca se aplica tuturor cititorilor.

22 de comentarii:

  1. Uite aici linkul cu provocarea #1 rezolvata de mine: http://businesswithletters.blogspot.ro/2013/08/provocare-1.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu vreau să citesc primul volum din Cântec de gheață și foc, și sper să o fac în vara asta :) Am auzit multe lucruri bune despre serie.
    Și uite linkul de la postarea mea: http://just-other-things.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-1.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Am raspuns si noi:
    http://altfel-de-carti.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-ziua-1.html
    p.s.: De un an si ceva vreau sa citesc si eu "Cantec de gheata si foc" si acum, cand am facut rost de ea, parca nu ma mai atrage, nu stiu ce am. Am adorat serialul, dar nu stiu de ce imi da impresia ca ar fi o carte greoaie. Deci, cum e? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru minse, seria Cantec de Gheata si Foc e cea mai buna serie pe care am citit-o vreodata, dar am citit-o pe toata inainte sa inceapa serialul, asa ca nu stiu ce senzatie ai atunci cand stii deja ce urmeaza sa se intample. Totusi, in experienta mea, cartile din seria lui Martin mi s-au parut intotdeauna mult, mult prea scurte. Si mi-au placut mult mai mult decat serialul pentru ca citind, pot sa ma scufund si sa ma pierd in lumea pe care a creat-o, pe cand in serial nu pot decat sa admir anumite reuiste ale regizorilor si actorilor, dar senimentul de evadare nu prea mai exista...
      Repet, nu stiu cum e sa le citesti stiind ce se intampla, asa ca sfatul meu ar fi sa incerci totusi sa citesti primul volum, si daca nu reuseste sa te prinda, atunci las-o balta si ramai la serial :D

      Ștergere
    2. O sa incerc sa o citesc. Vin cu alta intrebare: Ai citit "lumea fluviului" a lui Philip Jose Farmer?

      Ștergere
    3. Primul volum parca, mai demult. Tin minte ideea, in mare, dar nu pot sa spun ca am un chef nebun sa caut celelalte volume.

      Ștergere
    4. Seria cantec degheata si foc este o serie complexa cu o lume medievala , dragon, sclavi, iubire-ura, tare mi-ar face placere sa o citesc si eu candva .

      Ștergere
  4. Ghanda, stiu ca esti o impatimita a SF-ului, si am gasit o carte sf la 4 lei doar pe un site nu repa cunoscut, cred ca este la inceput, iti las un link http://retrolibrary-retrolibrary.blogspot.ro/search/label/SF, m-am agndit ca poate te intereseaza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi mult ca te-ai gandit la mine, dar deja am cartea in biblioteca (chiar editia asta!), a cumparat-o mama cu ani in urma, atunci cand a aparut cu un ziar si se numara printre primele carti SF pe care le-am citit, e una dintre cele care mi-au deschis apetitul pentru acest gen :D

      Apreciez enorm gestul tau, it brings back memories! [[ Parca sunt o baba de 100 de ani =)) ]]

      Ștergere
    2. :)) ma miram eu sa iti lipseasca tie din biblioteca! pentru putin! daca mai aud de astfel de anunturi te instiintez!

      Ștergere
  5. Iat-o si pe a mea. Cred ca m-am cam contrazis un pic :) dar idea mea e ca orice carte buna e ideala pentru vara pentru ca vara trec in faza de "Citit non-stop" fiindca am timp :)
    http://justmejustforever.wordpress.com/2013/08/02/leaspa-provocarea-verii/

    RăspundețiȘtergere
  6. http://furelise-oriceoriundeoricand.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-1.html he he ^^

    RăspundețiȘtergere
  7. Si dupa, lung timp, uite si linkul meu http://cuvintedesprecuvinte.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-2.html

    RăspundețiȘtergere
  8. http://pierdutaintrelumi-byclara.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-1.html
    Am postat in sfarsit. ^^

    RăspundețiȘtergere
  9. http://myblogmworld.wordpress.com/2013/08/06/provocarea-verii-1/ Şi eu! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Cartea ideala pentru vara (cat si pentru orice anotimp) este Mireasma trandafirilor salbatici, Sorina Popescu.

    RăspundețiȘtergere
  11. http://oanabooks.wordpress.com/2013/08/04/provocarea-verii-1-carti-de-vara/

    RăspundețiȘtergere
  12. o carte ideala de vara trebuie sa fie simpla si usor de citit

    RăspundețiȘtergere
  13. http://new-books-new-movies.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-1.html

    RăspundețiȘtergere
  14. Prima provocare : http://vis-saurealitate.blogspot.ro/2013/08/provocarea-verii-1.html

    RăspundețiȘtergere
  15. O carte de vara ...eu am incercat toate genurile vara aceasta , dar cred ca cel mai ok , vara este sa citim cartile lungi sau pe mai multe volume, am avea suficient de mult timp la dispozitie sa le lecturam

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.