Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

luni, 13 mai 2013

Recenzie: Insurgent (Divergent #2)

Pentru ca tocmai s-a anuntat cum va arata coperta volumului 3 (pe care o puteti admira aici), m-am gandit ca e momentul ideal sa citesc si eu Insurgent si sa va impartasesc parerea mea, mai ales ca dupa ce am terminat romanul, mi-a luat o vreme sa-mi organizez ideile suficient cat sa pot scrie si altceva decat "exceptional".

Rezumat:
Cele 5 factiuni care alcatuiau intregul univers al lui Tris au fost in echilibru timp de generatii, fiecare pretuindu-si propriile valori, insa oamenii nu si-au dat seama cat de fragil era acel echilibru decat atunci cand Eruditii au decis ca vor puterea cu orice pret, chiar subjugand mintea membrilor celorlaltor factiuni. Acum, e de datoria lui Tris sa incerce sa-i apere pe cei slabi, respectand vechiul crez al Neinfricatilor, insa faptele ei din trecut n-au ramas fara urmari, constiinta apasand-o atat de tare incat nu i se poate destainui nici macar lui Tobias... si tanarul are si el secretele lui. Insa in spatele tuturor luptelor intre factiuni si a tuturor masinatiunilor politice se afla un secret atat de teribil incat poate distruge si putinul ramas din lumea lor.

My view:
De obicei, in timp ce citesc un roman, imi dau seama care sunt elementele care imi plac si care sunt cele care nu ma impresioneaza. Aici, mi-a fost pur si simplu imposibil. Tris, ca narator, te smulge din lumea ta si te arunca intr-a ei, de unde nici macar nu-ti trece prin cap sa iesi. Sa deschizi aceste carti seamana putin cu initierea novicilor Neinfricati: e un salt in gol. Nu stii ce te asteapta jos, nu stii ce sa va intampla la urmatoare pagina, nu stii in cine sa ai incredere si in cine nu... Fiecare personaj iti rezerva o surpriza de proportii.

Poate de vina am fost eu, pentru ca am tratat-o ca pe un young-adult inocent, care se citeste si se uita, in timp ce cartea este un roman distopic exceptional, dar cert e ca mult lucruri m-au prins cu garda jos. In special finalul, care este un cliffhanger pe care o sa-l iubiti si o sa-l urati simultan, cel putin pana la aparitia urmatorului volum.

Ceea ce am apreciat cel mai mult la roman e ca te face sa vrei sa-ti depasesti limitele. Nu spun ca o sa ma apuc maine sa sar din vehicule in miscare, insa Tris chiar iti arata ca daca vrei cu adevarat, poti sa te autodepasesti, fizic si mental. E una din eroinele mele preferate si sper ca multi "tineri adulti" sa citeasca aceasta serue si sa o ia drept model. Pe ea, sau pe Tobias, care e un exemplu extraordinar de putere mentala si care cred ca ne rezerva si el o serie de suprize in volumul urmator.

Per total, Insurgent este o carte de neuitat si un volum 2 exceptional, pentru ca te face nu doar sa te indragostesti si mai mult de serie, dar si sa astepti de doua ori mai greu volumul urmator! Daca nu aveti romanul, mergeti intr-o librarie si cumparati-l sau imprumutati-l de la un prieten, pentru ca trebuie citit!

De asemenea, vreau sa multumesc sponsorului blogului, libris.ro, o librarie online de unde va puteti comanda carti online la preturi exceptionale si unde puteti gasi si carti in engleza, ca sa va bucurati de povesti in limba in care au fost scrise!

5 comentarii:

  1. Si eu imi doresc seria asta :(.. Frumoasa recenzie

    RăspundețiȘtergere
  2. După ce am văzut cu cât entuziasm ne vorbești despre carte, mi-am dat seama că 2 lucruri vreau în viața asta: Un munte de cărți și timpul necesar pentru lectura lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si oameni la fel de pasionati de lectura cu care sa poti sa discuti despre muntele acela de carti ;)

      Ștergere
  3. ti-am spus eu ca jocurile foamei si trilogia divergent vor fi carti pe care mi le voi lua din categoria distopiilor si pe care sigur le voi citi cu placere

    RăspundețiȘtergere
  4. "Divergent", filmul și cartea (după cât am citit din ea), e minunat. Chiar că Beatrice te prinde în lumea ei. Îmi place cum ai spus că citirea lui "Insurgent" este ca "un salt în gol" și e foarte adevărat. Nu mă pot pronunța decât la primul volum cu aceasta. Adică, deși am văzut filmul, cartea te ține lipit de ea cu fiecare cuvințel. Îmi place lumea creată de Veronica, și nu pot să cred c-a început "Divergent" în anii studenției,
    Mi se pare interesantă recenzia volumului doi și, când îl voi termina pe primul, sigur m-apuc de-al doilea.
    Mi-am zis, și eu, părerea despre facțiuni, aici : http://impresii-la-cald.blogspot.ro/2015/02/divergent-factiunile.html .

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.