Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

duminică, 14 septembrie 2014

Leapșa: The Asking Books Tag

Am văzut zilele astea o leapșă nouă în blogosferă și cum mâine începe școala pentru mulți bloggeri, inclusiv pentru cei care în general creează aceste jocuri, probabil în lunile ce urmează o să se rărească provocările de acest gen. Tocmai de aeea am vrut să profit și am preluat-o de la Leontina.

Reguli:
1. Încorporați imaginea în postarea voastră.
2. După ce faci leapșa și o postezi pe blogul tău, lasă un comentariu cu link-ul acesteia AICI.
3. Dați tagul mai departe.
4. Nu răspunde pompos/încurcat, fii tu.


1. Cartea/poveștile preferate din copilărie?
Basmele de tot felul erau cam singurul lucru pe care îl citeam. În mod special îmi plăcea Albă ca Zăpada, versiunea Disney, pe care o puneam pe mama să mi-o povestească seară de seară.

2. Ce citești acum?
Golem XIV de Stanislaw Lem. Senzația poate fi rezumată simplu: mindblowing.

3. Ce carte vrei să cumperi, dar aștepți o reducere masivă?
Trilogia Temeraire de Naomi Novik. Deși nu reducerea masivă e problema, ea deja există, eu aștept să am fonduri ca s-o cumpăr...

4. Obiceiuri rele în ceea ce privește cărțile?
Fără falsă modestie, nu-mi vine nimic în minte. Poate doar faptul că nu le citesc, le devorez :)

5. Ce carte aștepți să citești cu nerăbdare?
The Winds of Winter. Șiiii poate și The World of Ice and Fire.

6. Ai un e-reader?
Yup, am un kindle care încă n-a făcut un anișor. E simpatic, ne înțelegem foarte bine, mai ales pe întuneric, cu lumina aia încorporată a lui.

7. Preferi să citești o singură carte sau mai multe în același timp?
Am încercat cu două și nu mi-a plăcut. Dacă am început una, ori o termin, ori, dacă sunt foarte la început și fac rost de o carte pe care pur și simplu trebuie s-o citesc, o las baltă pe prima și când o iau din nou, o iau de la început.

8. Ți s-au modificat obiceiurile în ceea ce privește cititul de când ai un blog?
Da, citesc mai mult.

9. Ultima carte pe care ai citit-o și ți-a plăcut mult.
Golem XIV. Știu că am zis că e cartea pe care o citesc acum, dar nu e o carte pe care s-o citești o dată și eventual s-o reiei peste ani. Pe scurt, Golem XIV e o inteligență artificială care, după o istorie povestită pe scurt în prolog, ajunge la MIT unde ține niște prelegeri. Am vrut să păstrez senzația că sunt acolo, în amfiteatrul facultății, unde stau și ascult, așa că prima dată am citit-o „pe nemestecate” și am terminat-o noaptea trecută, pe la 2. Azi, planul e s-o reiau mai încet, ca să-mi ofer timpul necesar să diger ideile.

10. Cartea preferată pe care ai citit-o anul acesta.
O să trișez puțin și o să numesc o carte recitită vara asta: Fundația de Asimov.

11. Unde îți place să stai atunci când citești?
În pat. Sau întinsă pe canapea. De fapt, oriunde am loc să mă întind.

12. Cel mai inconfortabil loc unde ai citit?
În picioare într-un metrou aglomerat. Nu știu de ce m-a trăznit pe mine să citesc fix atunci, dar e o senzație nașpa pentru că să dai pagina fără să te dezechilibrezi sau să calci pe cineva e o artă care răpește plăcerea cititului.

13. Poți să citești în autobuz?
Dacă stau jos, da. Altfel am o stare de amețeală extrem de neplăcută. În metrou pot citi și în picioare, dar prefer s-o fac doar atunci când nu e aglomerat.

14. Unde, în natură, ți-ar plăcea să citești/citești?
Aș vrea să încerc să citesc într-un hamac în parc, dar n-am hamac. Am citit în parc de câteva ori, în cadrul evenimentelor care ofereau pături/rogojini astfel încât să pot sta întinsă.

15. Ce reguli ai atunci când împrumuți cărți?
Trebuie ori să-mi doresc ca persoana respectivă să citească acel roman, ori să-i mai fi împrumutat ceva în trecut. Altfel, nici măcar nu mă ofer. Și de obicei nu împrumut cărțile cu autograf (am făcut cred că o singură dată o excepție). Normal, vreau cărțile înapoi în aceeași condiție în care le-am oferit, dar nu țin să-mi fie returnate repede. Le las împrumutate până când sunt citite :)

16. Ai împrumutat cărți vreodată?
Yup. Și n-am avut niciodată probleme.

17. Scrii ceva pe marginea filelor din cărți?
GOD, NU! Știu că unii o fac, n-am nimic cu ei, daaaar eu nu suport nici un fel de notație pe cărți, mă distrage de la povestea în sine. Pe kindle am mai lăsat note prin cărți, dar avantajul e că nu se văd.

18. Chiar dacă este o carte veche?
Cu atât mai mult.

19. În ce limbă preferi să citești?
Română. N-am probleme cu engleza, dar prefer româna pentru că e limba mea maternă.

20. Ce te face să iubești o carte?
Depinde. Uneori e vorba de poveste, alteori de cadru sau de personaje, însă în final, toate trebuie să se îmbine în așa fel încât ideea să fie exploatată cât mai bine.

21. Ce te inspiră să recomanzi o carte?
Faptul că, citind recomandarea mea, cineva ar putea să fie convins să citească la rândul lui cartea respectivă și să-i placă.

22. Genul favorit?
Ghici? SF, desigur. E imaginație în stare pură.

23. Genul pe care îl citești foarte rar este?
Istoric. Nu că nu-mi place, dar prefer altceva.

24. Ce ai alege între a lectura cărți propuse profesorul de istorie, de fizică, de geografie sau de biologie?
Având în vedere că dn materiile enumerate, în facultate am făct doar fizică, și pe aia doar un semestru, deci am terminat cu ea, o să mă gândesc la profii mei de liceu și o să-l aleg pe profu' de fizică. Și cel de istorie propunea cărți interesante, dar din domeniul lui. Profu' de fizică părea în temă cu SF-urile pe care le citeam eu prin pauze și deși nu cred că mi-a recomandat vreodată vreo carte, sunt convinsă că dacă ar fi făcut-o, aș fi citit-o.

25. Ai citit vreodată o carte stand-alone?
Desigur. Îmi plac seriile, dar nu orice poveste trebuie spusă în trei volume.

26. Coperta preferată a unei cărți momentan.
Abatorul cinci. Încă n-am citit-o, dar coperta aia e mama lor. În primul rând, chestia roșie e o supracopertă cu decupaje în formă de rachete. Dată jos, pe coperta cărții sunt câteva schelete. E genială.


27. Cartea/seria preferată momentan?
Ha-ha, de parcă aș putea alege. Îmi place enorm ce citesc în clipa asta, iar la serie aș nominaliza Cântec de Gheață și Foc doar pentru că e o serie pe care n-am terminat-o încă.

28. Gustarea preferată atunci când citești este?
Nu mănânc în timp ce citesc și, în funcție de carte, uneori detest faptul că trebuie să mănânc pentru că asta înseamnă că trebuie să mă opresc din citit.

29. Numește un caz în care spoilerele ți-au ruinat cititul?
Singura carte pe care cineva mi-a spoiluit-o este Allegiant (thanks a lot, internet!), dar încă n-am citit-o, așa că nu știu ce impact o să aibă faptul că știu finalul...

30. Cât de des ești de acord cu anumite critici aduse unei cărți?
De fiecare dată când mi se par argumentate.

31. Cum te simți atunci când scrii recenzii negative?
Bine, pentru că mă descarc. Încerc totuși să le păstrez pentru mine, mai puțin în cazurile când imbecilitatea cărții mă revoltă (ceea ce s-a întâmplat fix o dată, și chiar și atunci am publicat recenzia doar pe goodreads, nu și pe blog. Dacă vreți să mă vedeți terfelind o „carte” prin noroi, luați și citiți - [link])

32. Dacă ai putea să citești într-o limbă de mult pierdută care ar fi aceea?
Aș vrea să pot desluși hieroglifele egiptene pentru că scrisul folosindu-le arată incredibil de frumos. M-aș simți ca și cum aș putea citi un tablou.

33. Cartea ce te-a făcut să treci prin cele mai multe emoții.
P.S. Te iubesc. Râdeam la o pagină, plângeam la următoarea, râdeam iar la următoarea. A fost un carusel de sentimente.

34. Cartea din cauza căreia ești nervoasă și te temi să o începi.
Până vara asta mi-era teamă să recitesc seria Fundația, nu voiam să risc să îmi placă mai puțin ca prima dată. Am depășit momentul și mi se pare o serie mai awesome ca oricând.

35. Poetul favorit.
Din motive de ore de limba și literatura română, nu citesc poezie pentru că mi s-a băgat în cap ideea cum că poeziile trebuie interpretate. Totuși, mi-a plăcut puținul pe care l-am citit din Blaga.

36.Câte cărți îți fac cu ochiul momentan?
Numai în propria bibliotecă am vreo 5. În librării... mult, mult prea multe.

37. Cât de des returnezi cărțile bibliotecii fără să le citești?
Mi s-a întâmplat o singură dată, la începutul anului I, pentru că am crezut că o să am timp de ele și n-am avut dreptate. De obicei, când estimam prost și nu terminam de citit, prelungeam termenul, dar atunci nicio prelungire nu m-ar fi ajutat pentru că nu mai aveam timp deloc.

38. Personajul preferat dintr-o carte.
Unul singur? Damn! Bine: R. Daneel Olivaw.

39. Răufăcătorul preferat dintr-o carte.
Lestat din Interviu cu un vampir. Cartea aia e fost mama plictiselii, Louie e unul dintre cele mai enervante personaje ever, dar Lestat, deși era în mod evident the bad guy avea atitudinea potrivită situației în care era. Dacă Louie își plângea de milă că vai săracul de el e puternic, rapid și nemuritor, Lestat se bucura din plin de puterea oferită. That's the spirit! În rest, nu prea îmi plac răufăcătorii...

40.Ce cărți ai vrea să citești în vacanță?
Darul lui Jonas, Abatorul 5, Vraciul de pe norul interior, să recitesc Fahrenheit 451, Identități secrete și, dacă reușesc să-mi pun gheruțele pe el, Îngeri de gheață. Și poate Camuflaj, dacă am timp. Și... și multe altele, dar mă opresc aici.

41. Cât de mult ai rezistat fără să citești?
Un semestru de facultate. De la jumătatea lui februarie până la jumătatea lui iunie am citit vreo 3 cărți, din care două în vacanța de 1 mai. Ar fi trist dacă mi-aș aduce aminte ce am făcut semestru acela, dar în afară de câteva fragmente deosebite (Comic Con-ul, o lectură publică, o excursie cu niște colegi de liceu), totul e o ceață cu iz de politehnică.

42. Numește o carte pe care nu ai putut să o termini!
Patul lui Procust. Chestia aia m-a plictisit și m-a scârbit în doar câteva zeci de pagini și pentru că nu mă obliga nimeni s-o citesc, am lăsat-o baltă forever. E singura carte pe care am abandonat-o pentru tot restul existenței mele.

43. De ce anume ești distras cu ușurință atunci când citești?
De conversațiile în limba română purtate în preajma mea prea tare. Se încadrează aici oamenii enervanți din autobuz/metrou care nu pricep că nu vreau să aud din celălalt capăt al mașinii ce a făcut vecina de la 3 și zgomotul enervant al televizorului, dacă e ceva în română.

44. Ecranizarea favorită a unei cărți.
Hunger Games 2. Chiar mi-a plăcut ce a ieșit și mi s-a părut destul de fidelă cărții.

45. Cea mai dezamăgitoarea ecranizare a unei cărți.
Îmi amintesc și acum reacția mea când am văzut prima dată primul film Harry Potter și a apărut micul Radcliffe pe ecran. Am fost mai mult decât dezamăgită pentru că nu semăna cu Harry cel descris în carte. Și apoi când am văzut câte chestii din roman nu ajunseseră în film, am fost foarte enervată. Atunci am aflat prima dată că o ecranizare nu poate reda frumusețea cărții.

46. Cei mai mulți bani pe care i-ai cheltuit deodată într-o librărie.
În jur de 50 în librăriile fizice, în jur de 100 într-una virtuală și în jurul întregului conținut al portofelului la un târg de carte. Și burdușisem bine portofelul tocmai pentru că știam că vine Gaudeamusul.

47.Cât de des sari peste paragrafe doar ca să citești mai repede?
Am făcut asta o singură dată, citeam Creanga de aur pentru școală. Inutil să spun că n-am înțeles nimic din ea. În rest, nu sar niciodată peste nimic, mi se pare nu numai că trișez, dar și că risc să pierd ceva.

48.Care este motivul pentru care ai renunța la o carte, deși ești la jumătate?
Habar n-am. Am citit Creatura până la capăt, deci aș zice că nu sunt genul care să renunțe.

49. Îți place să păstrezi cărțile în ordine?
O să răspund la întrebarea asta când o să fie gata camera mea și o să-mi mut toate cărțile în bijuteria de bibliotecă pe care o s-o am atunci :)

50. Preferi să păstrezi cărțile sau să le dai altcuiva după ce le citești?
MIIIIINE! My precious! Ce întrebare e asta?!

51. Sunt cărți pe care le-ai evitat până acum?
Nu prea. Deși de la Sub aceeași stea, am decis să mă țin departe de John Green cel puțin până trece obsesia lumii pentru el. Cât timp e ridicat în slăvi, dacă citesc ceva și iar nu-mi place, o să am din nou senzația că ratez ceva.

52. Numește o carte ce te-a făcut furios!
Creatura. Creatura. Creaturaaa! Cum a ajuns chestia aia pe rafuri nu pricep nici azi, mai ales ținând cont că e destinată tinerelor. Cartea aia te învață să-ți iubești soțul abuziv cu aerul că îți prezintă o poveste de dragoste superbă. E singura carte pe care aș arde-o, în condițiile în care nu mi-am ars nici manualul de chimie. Și aș arde-o metodic, pagină cu pagină deasupra chiuvetei, rânjind. Chesita aia mi-a scăzut IQ-ul și mi-a spulberat respectul față de orice om implicat în procesul prin care a ajuns din computerul uneia pe rafturile lumii. Aș vrea să pot uita că am citit-o ca să uit că trăiesc într-o lume în care așa ceva se publică. They killed trees for that shit!

53. O carte ce nu credeai că îți va plăcea, dar ți-a plăcut!
Delirium. Mă așteptam să fie ceva siropos. A fost ceva superb.

54. O carte ce credeai că îți va plăcea, dar nu ți-a plăcut!
Sub aceeași stea. Sunt cea mai plângăcioasă persoană pe care o cunosc, dar la finalul cărții am fost meh.


Gata? Mai voiam! Dau leapșa mai departe oricui o vede, îi place și n-a făcut-o încă. :)

7 comentarii:

  1. Eu citesc mereu în metrou, e nasol într-adevăr când e aglomerat, că nu ai loc nici să ții cartea deschisă, dar altfel e ok. Dacă mi se pune mie pata pe o carte, citesc și în mers. Nu am auzit o singură dată comentarii de la alții apropo de asta :))
    Și mie mi se par super ecranizările la Hunger games, abia aștept următorul film, deși e un pic enervant că îl fac în două părți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Singura chestie nasoală la aglomerația din metrou mi se pare datul paginilor, în rest lumea n-are decât să comenteze :))
      Și eu abia aștept HG3 și sper doar că dacă tot fac 2 filme, să le facă bine!

      Ștergere
    2. Având în vedere cum au ieșit primele două filme, eu am speranțe pentru astealalte două. Sper să nu mă dezamăgească, sunt unele din puținele filme făcute după cărți care chiar au ieșit bine.

      Ștergere
  2. Nu știu dacă este din păcate pentru tine, sau este ceva bun, dar Temeraire nu este o trilogie, ci o serie de nouă volume. Au fost publicate două trei la Nemira, și mai sunt încă cinci publicate în America, plus ultimul care încă nu a apărut pe piață. În 2015 o să fie și acela publicat în America. :) E seria mea preferată, și sper foarte mult să-ți placă și ție.

    Lungă leapșă, dar foarte frumoasă! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdată n-am citit nimic din serie, deci nu știu dacă e de bine că sunt atâtea volume, dar planul e să le iau pe cele 3 apărute la noi și, dacă îmi plac, să mă bucur că e o serie mai lungă :D

      Ștergere
  3. 52. A fost asa de rea? Eu am evitat-o de la inceput, nu m-a atras, dar chiar sa vrei sa o arzi? :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pagină cu pagină, rânjind sadic. Tot ce m-a deranjat a fost faptul că o relație evident abuzivă a fost prezentată ca visul oricărei fete. Tipul e un porc nesimțit din secunda 1 și ea e cea care își cere mereu scuze lui. Chestia aia nu e o carte și mă uit cu groază pe blogurile de promovare care fac reclamă volumului 2... Da, aș arde-o.

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.