Blog   |  Despre   |  Recenzii   |  Book Bloggers of Bucharest                        
Anunț!
Începând din data de 27 iulie 2017, blogul s-a mutat la adresa jurnalul-unei-cititoare.ro. Aceasta este o versiune statică a lui de până la acea dată.

Vei fi redirecționat automat spre noul website în 15 secunde. (sau apasă aici)
Acolo, vei putea folosi funcția de căutare de pe bara din dreapta pentru a găsi articolele mai vechi.

sâmbătă, 30 aprilie 2011

Tara Duncan de Sophie Audoin Mamikonian

MAGICIENII SORTIORI
Cand Tara'tylanhnem Duncan, zisa Tara, descopera ca mama ei inca mai e in viata, dar e tinuta prizoniera de Magister, teribilul Stapan al Sangravilor, ea pleaca spre AltaLume, planeta Inaltilor magi. Insotita de Manitou, strabunicul ei prefacut intr-un labrador ca urmare a unui sort gresit, aici ii va intalni pe fantasticul Maestru Chem, malitiosul Palat Viu, Vampyrii, Himerele, veninoasele Harpii si isi va face o multime de prieteni, uneori... neasteptati.

Din Imparatia Limburilor pana in insula Trandafirilor Negri, Tara isi va continua cautarea. Dar puterea ei magica mult prea mare va starni invidia multora, asa ca nu peste multa vreme Tara se va afla in mijlocul unor comploturi pe care va trebui sa le dejoace pentru a putea descoperi in cele din urma locul tainic in care Magister o tine prizoniera pe mama ei.

Umor, suspans, magie in acest prim volum din cele zece preconizate ale aventurilor Tarei Duncan!


CARTEA INTERZISA
Cal se afla la inchisoare! Dupa ce a scapat din ghearele Stapanului Sangravilor, Tara trebuie sa plece din nou in AltaLume. O intreprindere periculoasa in care va fi nevoita sa se confrunte cu monstri si cu suverani lipsiti de scrupule, va trebui sa dejoace vicleniile Pustiitorului de Suflet, ori sa combata ascunsele planuri ale teribilului Magister. Ceea ce nu e totusi putin lucru pentru tanara magiciana sortitoare si incontrolabila ei putere.

Ajutata de Moineau, inspaimantatoarea Bestie din Lancovit, de Manitou, strabunicul ei preschimbat in labrador, de Robin, seducatorul semielf, si de pamanteanul Fabrice, va izbuti oare Tara sa-si elibereze prietenul din inchisoare? Iar cand se va intalni cu fantoma tatalui ei, ce taina ii va dezvalui aceasta? - Sursa


SCEPTRUL BLESTEMAT
Tara Duncan, tanara magiciana, trebuie sa paraseasca de urgenta Pamantul pentru a se intoarce in AltaLume: mama ei, Selena, a fost ranita in urma unui atentat. Iar crudul Magister, Stapanul Sangravilor, pe care toata lumea il credea disparut, s-a intors. Cu ajutorul unei imense si redutabile armate de demoni, intentioneaza sa puna stapanire pe Imperiul Omois si, apoi, sa starpeasca pentru totdeauna neamul dragonilor...

De altfel, cine ar putea rezista puterii Sceptrului blestemat, al carui detinator este de acum inainte, care ii lipseste de puterea lor pe sortitorii din AltaLume?

Odata imparateasa si imparatul capturati, Tara se trezeste singura in fruntea imperiului si obligata sa poarte un razboi ce pare dinainte pierdut. Ajutata de prietenii sai, semielful Robin, "Bestia" Moineau, siretul Cal, pitica Fafnir si de Manitou, strabunicul sau transformat in labrador, tanara imparateasa trebuie sa salveze imperiul si sa-l mai infrunte o data pe Magister. Puterile Tarei nu inceteaza sa sporeasca, dar va reusi oare, doar prin magie, sa impiedice armata demonilor sa puna stapanire pe univers? - Sursa


DRAGONUL RENEGAT
Intr-un laborator din imperiul Omois, pe planeta AltaLume, are loc o confruntare intre doua fiinte. De sfarsitul luptei dintre ele vor depinde viitorul Pamantului si soarta unor adolescenti cu puteri ciudate. Dar singurul martor al acestei intrevederi este un trup fara viata. Cine il va face pe acesta sa vorbeasca?

Cu siguranta, nu Tara Duncan. Tanara sortitoare, printesa mostenitoare din Omois, are destule de facut pe Pamant. Magia sa, devenita prea puternica pentru ea, s-ar datora unei manipulari genetice care ar pune-o in pericol de moarte. Mai mult, dusmani monstruosi ameninta planeta si o silesc pe Tara sa vina in ajutorul unui Pamantean cu puteri neobisnuite. Ingrijorata dar hotarata, mostenitoarea imperiala se indreapta spre Anglia si spre situl megalitic de la Stonehenge. Ajutata de strabunicul ei, cainele Manitou, de semielful Robin, de Fafnir, de Moineau Bestia, de Fabrice si de Cal, istetul Hot, va reusi oare Tara sa apere Pamantul si sa elucideze taina nasterii ei? - Sursa


CONTINENUTUL INTERZIS
Betty, prietena pamanteana a Tarei, a fost rapita de Magister, care o tine prizoniera pe Continentul interzis. Acesta este condus de dragoni - aliatii imperiului Omois -, care nu permit nimanui sa patrunda aici. Dar Magister reuseste sa forteze bariera magica si o otraveste pe Betty. Tinerei nu i-au mai ramas decat cateva ore de trait, si doar sangele modificat al Mostenitoarei ar putea sa o mai salveze... Or, Tara nu si-a recapatat puterile. Iar fara magie, ii este imposibil sa lupte contra dusmanului.

Cu mult curaj, netinand cont de pericolele din AltaLume, Tara se reintoarce in palatul Omois, unde ii convoaca de urgenta pe prietenii sai. Acestia raspund cu promptitudine apelului - cu exceptia lui Robin, care a disparut in mod misterios... Insotita de elfii violeti - cei mai de temut razboinici ai Reginei Elfilor -, Tara le smulge dragonilor acordul de a intra pe Continentul interzis. Ajunsa la destinatie, descopera ca puterea fusese preluata de sangeroasa Regina rosie, iar dragonii sunt gata de orice ca sa tainuiasca un oribil secret.

Va reusi Tara sa o salveze pe Betty din ghearele Reginei rosii si sa-l tina in sah pe dusmanul ei, Magister? Si, mai presus de orice, il va regasi pe Robin, victima urzelilor Imparatesei din Omois? - Sursa


CAPCANA LUI MAGISTER
In splendidul palat din Omois, tanara Tara este furioasa. Scanteile albastre ale magiei sale vibreaza din pricina maniei ei nestapanite. Si toate acestea pentru ca demonicul Magister a atacat-o din nou. Mai exact, a atacat-o pe mama ei, ceea ce e si mai rau. El a incercat s-o rapeasca de sub nasul garzilor, din gradinile palatului imperial. De data aceasta, Tarei i-a fost de-ajuns. Nu mai vrea sa traiasca tot timpul in pericol, in asteptarea urmatoarei manevre a dusmanului sau din umbra.

Are cincisprezece ani, este mostenitoarea unui imperiu, magia sa este poate mai puternica decat a oricarui om, este inconjurata de prieteni devotati... Se va lupta. Il va invinge pe Magister. Il va distruge.

Si-atunci, in loc sa se refugieze in bratele prietenului ei Robin, Tara cea cu ochii de cristal va recurge la darul ei de a spiona. Si desigur la Cal - talentatul Hot, la gingasa Moineau - jumatate printesa, jumatate bestie, la Fabrice - varcolacul, la Fafnir - pitica roscata... Si aventura incepe... la tot pasul ii pandesc tradari, pericole mortale si minciuni. Prietenia dintre ei si chiar legaturile de dragoste care incepusera sa se infiripeze intre ei sunt puse la grea incercare.

Vor reusi ei oare sa scape din ghearele acestui geniu al raului? - Sursa


Daca sunteti fani ai seriei sau v-a placut ideea, intrati pe forumul romanesc dedicat seriei, pe care il gasiti la acest link! Nu stiu ce sa va spun altceva decat ca mie imi place mult!

10 comentarii:

  1. Ei bine, din punctul meu de vedere, seria Tara Duncan este exemplul cel mai concludent al unei serii prea taraganate si al unei autoare care n-a inteles ca fanii cresc in timp ce ea scrie.

    Ca toti criticii care se pricep, si eu compar cartea cu Harry POtter (Tara a fost numita "sora frantuzoaica a lui Harry".)

    Am inceput sa citesc seria relativ devreme, aveam vreo 12-13 ani, asa ca ma incadram in limita de varsta. Primele 3 volume le-am citit intr-o perioada de timp relativ scurta, asa ca mi-au placut. Gandindu-ma, se poate ca varsta sa fie un factor important (motiv pentru care am mentionat-o), dar personal, primele 3 volume chiar mi s-au parut cele mai reusite.

    De la 4 inainte, pentru mine seria si-a inceput decaderea. 4 mi s-a parut doar ceva mai slab, fara sa pot spune exact "de asta". Unul dintre factori (nu cel decisiv, dar unul identificabil) a fost faptul ca a inceput sa adauge o mica descriere sub titlurile capitolelor, care in loc sa mi se para atractive/amuzante ma deranjau.

    5-ul a fost apogeul (sau "bottom line"-ul) Mi se parut neinchegat, cu asa-zisele glume deloc amuzante si usor penibile, cu actiune intrerupa prea des de aceste asa-zise glume...

    Asadar eu, care de cum aparea o carte imi bateam la cap parintii sa mi-o ia, am decis sa nu dau nici macar 1 leu pe urmatoarele volume.

    La un moment dat, cateva luni mai tarziu de la aceasta decizie, am vazul volumul 6 in magazin. Am zis sa risc, si l-am deschis la intamplare. Am citit unul-doua paragrafe si am inchis cartea, reinnoindu-mi decizia.

    Harry Potter a crescut o data cu fanii. A ajuns de la un baietel care isi demasca un profesor malefic la a explica intreaga teorie complexa care sta in spatele baghetelor magice si a impartirii sufletelor. Tara Duncan...a ramas serios in urma.

    Asadar, seria este foarte buna pentru 10-14 maxim 15 ani. Sau cel putin asta a fost parerea mea dupa volumul 5.

    Spor mai departe>:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Adooor cartile si abia astept sa se traduca si volumul 7.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte interesantă descrierea.. până acum nu mi-a fost prezentată o descriere a seriei care să mă facă să o citesc.. dar a ta .. a reușit să facă asta.

    RăspundețiȘtergere
  4. mie toate cartile mi se par exceptionale si pline de aventura si asa-zisele glume nu ma deranjeaza, ba chiar fac cartile mai amuzante. Am citit toate volumele si abia astept sa apara vol 7.

    PS: ai uitat sa il mentionezi pe Cal. El este cel care, din punctul meu de vedere, a ajutat-o cel mai mult. (parerea mea... Si ceilalti au ajutat-o, dar sa nu uitam cu ajutorul cui l-a invins pe Magister in vol 6, cel caruia i-a dat din magia ei in vol 2 sau cel care a ajutat-o sa ia sceptrul blestemat in vol 2.)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pare o serie de copii, dar actiunea e destul de interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu prea e genul meu! Un pic cam plictisitoare! :( Dar poate sunt frumoase! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. mie imi plac copertile, cat despre carti nu le=am citit deci nu stiu cat de bune sunt!

    RăspundețiȘtergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.